Je bent al aan de slag sedert 2010 bij Zakenkantoor Van Raemdonck. Hoe bevalt u dat?

Zeer goed. Ik voel me goed. In het begin was alles wat onwennig en onbekend, maar gaandeweg heb ik de smaak te pakken gekregen. Ik vind er persoonlijk voldoening in, om de dossiers van klanten perfect af te werken. Foutloos polissen opmaken, opvolgen dat alles in orde komt en blijft. Het is een serieuze dagtaak, waaraan ik met plezier werk.

“ Uitstellen staat niet in mijn woorden­ boek, ik maak graag werk van de klanten hun verlangens.„

Werkt het kantoor toekomstgericht?

Absoluut. Sedert eind 2015 zijn we volledig papierloos gaan werken. Een noodzakelijk stap, het kantoor barstte letterlijk uit haar voegen. 100 lopende meter aan dossiers was niet langer houdbaar. Elke nieuwe klant is automatisch een vol- ledig papierloos dossier, alles wordt digitaal opgeslagen en bewaard. Onmiddellijk ook consulteerbaar op onze pc’s, als de klant, een verzekeringsmaatschappij of expert ons zou bellen. De volledige papieren portefeuille digitaliseren ge- beurt traag maar gestaag. Honderdduizenden documenten moeten één voor één worden gedigitaliseerd. Een monnikenwerk, dat bovenop het dagelijkse werk komt.

Wat zal de toekomst brengen?

Ik merk dat meer en meer mensen zich goed voorbereid hebben wanneer zij ons kantoor binnenstappen. Internet is daar de oorzaak van. Maar internet kan onze job niet vervangen. De toekomst van ons beroep blijft verzekerd: Wij kunnen immers onze klanten en prospecten leiden naar verzekeringsoplossingen die het best aansluiten aan hun verwachtingspatroon.

Als leek dat zelf uitzoeken, draait vroeg op laat uit op teleurstellingen. Mensen weten niet welke impact hun keuzes hebben op hun toekomstig schadegeval. Wij behoeden hen daarvoor.